Noord Vietnam

2 april 2018 - Hanoi, Vietnam

Onder het genot van een nepalese bananen smoothie besloot ik zomaar weer eens om mijn geheugen aan het werk te zetten en snel een kort blogje te schrijven over Noord Vietnam.

In het laatste deel van mijn reis door Vietnam ben ik met de scootert nog drie plekken afgegaan waarop ik vervolgens met bus en boot ook nog Ha Long Bay heb bezocht. Tot het einde van mijn scootertrip ben ik onder het gezelschap van de deen geweest waarmee ik in midden vietnam begonnen ben.

Mai chau
De eerste bestemming in Noord Vietnam was Mai chau. Na even te hebben gezocht vonden we een prachtige homestay dat bestond uit een meer waarboven kleine bamboohutjes waren gemaakt die uitkeken op de open rijstvelden. In Mai chau hebben we een beetje gecruist met de scooters en na twee dagen besloten om weer door te gaan naar de volgende bestemming genaamd Sapa.

Sapa
In twee dagen zijn we naar sapa gereden. Sapa ligt hoog in de bergen en je zit daarom vaak midden in de wolken. De mistige en vochtige straten zorgen daarom ook voor een mystiek, maar ontspannen sfeertje. Sapa staat bekend om haar prachtige vallei waar normaal veel gehiked wordt. Daar zagen wij echter geen heil in dus we besloten de vallei te verkennen met de scooter. Als enige scooterrijders, manouvrerend door de horde aan hikers over de veel te hobbelige paadjes hebben we genoten van het prachtige uitzicht van de vallei. Na een tijdje door de vallei te hebben gereden besloten we van het uitzicht te genieten. Uit de mist kwamen opeens twee kleine vietnameze broertjes op hun zelfgemaakte steps. Nadat ik ze een paar zonnebloem pitten had gegeven besloten ze maar even te blijven hangen en hebben we samen met de vietnameze broertjes gechild.

Hanoi
Aangekomen in Hanoi was het scooter avontuur voorbij en leverde ik mijn scooter in. Hanoi is een prachtige stad met in het midden een enorm meer. Een rondje om het meer lopen is met de sfeer verlichting en de constante reuring van alle activiteiten dan ook het leukste om te doen. In Hanoi ben ik vooral wezen relaxen, lekker wezen eten, en een beetje door de stad wezen banjeren

Ha long bay
Vanuit mijn backpackershostel in Hanoi ben ik ook nog twee dagen naar Ha long bay geweest. Wanneer je de woorden backpack en vietnam in google intypt zijn de enorme stijle rotspartijen die uit het water komen, oftewel Ha long bay, de eerste resultaten die je te zien krijgt. Een must see dus. Met de partyboot vaarden we onder het genot van een biertje en knallende muziek door het zonnige Ha long bay. Na een paar uur varen kwamen we aan op ons prive eiland, waar we vervolgens hebben relaxt, en waar we in de avond een feestje hadden. De volgende morgen zijn we wezen kanoeen door Ha long bay waarna het alweer tijd was om terug richting Hanoi te gaan en mijn vlucht te pakken naar mijn volgende en laatste bestemming, Nepal.

(Voor foto's en video's zie het foto en video gedeelte)